DUYU PROFİLİ TESTİ

Winnie Dunn, PhD, OTR, FAOTA

Bakım Veren Anketi

Çocuk Bilgileri
A. İŞİTSEL İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
1 Beklenmedik ya da yüksek gürültüye karşı olumsuz cevap verir (Örneğin elektrikli süpürge, köpek havlaması ya da saç kurutma makinesinden çıkan sesten dolayı ağlar ya da saklanır)
2 Sesten korumak için kulaklarını elleriyle kapatır
3 Radyo açık olduğu zaman verilen görevi tamamlamakta zorluk çeker
4 Etrafta çok fazla gürültü var ise dikkati dağılır ya da işlerini yaparken zorlanır
5 Geri plandan ses geldiğinde çalışamaz (örneğin vantilatör ya da buzdolabı)
6 Söylediklerinizi duymamış gibi davranır (örneğin söylenenlere uyum göstermez, sizi yok sayar)
7 İsmi söylendiğinde cevap vermez fakat siz çocuğunuzun işitmesinin normal olduğunu bilirsiniz
8 Tuhaf seslerden hoşlanır/sırf gürültü çıkarmak için gürültü yapar
Bölüm ham toplam skoru
B. GÖRSEL İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
9 Karanlıkta olmayı tercih eder
10 Parlak ışıktan kaçınır ya da rahatsız olduğunu ifade eder (örneğin araba camından vuran güneş ışığından kaçınır)
11 Karanlıkta olmaktan mutluluk duyar
12 Karışık zemin üzerindeki objeleri bulmaya çalışırken huzursuz olur (örneğin karışık bir çekmece)
13 Yapbozun parçalarını birleştirmede zorlanır (aynı yaştaki çocuklarla karşılaştırıldığında)
14 Diğer kişiler parlak ışığa adapte olurken, o parlak ışıktan rahatsız olur
15 Işıktan gözlerini korumak için gözlerini kapatır ya da kısarak bakar
16 Objelere/insanlara yoğun ya da dikkatli bakar (örneğin gözlerini diker)
17 Karışık zemin üzerindeki objeleri bulmaya çalışırken zorlanır (örneğin dağınık bir odadaki ayakkabıyı ya da karışık bir çekmecedeki en sevdiği oyuncağı bulma)
Bölüm ham toplam skoru
C. VESTİBULAR İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
18 Ayaklarının yerle teması kesildiğinde endişeli ve stresli olur
19 Tepetaklak olduğu aktivitelerden hoşlanmaz (örneğin takla atmak, güreşmek)
20 Oyun parkındaki araçlardan ya da hareket eden oyuncaklardan kaçınır (örneğin salıncak, atlıkarınca)
21 Arabanın içindeyken sürülmesinden hoşlanmaz
22 Eğildiğinde ya da sarktığında bile başını dik pozisyonda tutar (örneğin aktivite sırasında sabit pozisyon/postürünü korur)
23 Masa ya da lavaboya eğildikten sonra yönünü şaşırır (örneğin düşer ya da sendeler)
24 Sürekli hareket ister ve bunu günlük işlerine karıştırır (örneğin düzgün oturamaz, huzursuz olur)
25 Sürekli hareketli aktivite ister (örneğin erişkin biri tarafından döndürülmek, atlıkarıncaya binmek, oyun parkı araçları ve hareket eden oyuncaklar)
26 Gün boyunca sıklıkla kendi kendine döner (örneğin baş dönmesi hissinden hoşlanır)
27 Bilinçsizce sallanır (örneğin televizyon izlerken)
28 Sandalye/sıra/zemin üzerinde sallanır
Bölüm ham toplam skoru
D. DOKUNMA İŞLEMİ
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
29 Düzensiz/kirli olmaktan kaçınır (örneğin hamur, kum, parmak boyası, yapıştırıcı ve bant kullanmaktan kaçınma)
30 Kendine bakım aktiviteleri sırasında huzursuz/stresli olduğunu ifade eder (örneğin saç kesimi, yüz yıkama, tırnak kesimi sırasında ağlar ya da kavga eder)
31 Ilık havalarda uzun kollu giyinmeyi ya da soğuk günlerde kısa kollu giyinmeyi tercih eder
32 Diş bakımı ya da diş fırçalama sırasında huzursuzlaşır (örneğin ağlama ya da kavga etme)
33 Belli kumaşlara karşı hassastır (örneğin özellikle belirli bazı kıyafetlere ya da yatak çarşaflarına karşı)
34 Ayakkabılardan ya da çoraplardan rahatsız olur
35 Yalınayak dolaşmaktan kaçınır, özellikle kumda ya da çimenlerin üstünde
36 Dokunmaya karşı duygusal ya da saldırgan davranır
37 Su sıçramasından kaçınır
38 Sıraya girmekte ya da diğer insanlara yakın durmakta zorlanır
39 Başkası tarafından dokunulan bir yeri ovar ya da çizer
40 Başkalarına rahatsızlık verecek ölçüde insanlara ve objelere dokunur
41 Belli oyuncaklara, yüzeylere ve dokulara dokunmak için alışılmamış şekilde istek gösterir (örneğin sürekli objelere dokunmak)
42 Ağrı ve ısı farkındalığı azalmıştır
43 Herhangi biri sırtına ya da koluna dokunduğunda fark etmemiş gibi gözükür (örneğin farkında olmaz)
44 Ayakkabı giymekten kaçınır, yalınayak olmaktan hoşlanır
45 İnsanlara ve objelere dokunur
46 Elleri ya da yüzü kirli olduğunda, bunun farkında değilmiş gibi görünür
Bölüm ham toplam skoru
E. ÇOKLU DUYSAL İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
47 Kolayca kaybolur (Tanıdık yerlerde bile)
48 Dikkatini toplamada zorlanır
49 Odada olan bitenleri fark edebilmek için önündeki işlerden başka yerlere bakar
50 Aktif (hareketli) bir ortamda iken ilgisiz gözükür (örneğin aktivitenin farkında değilmiş gibi olmak)
51 Tanıdık bir çevrede bile insanlara, mobilyalara ya da objelere asılır
52 Parmak ucunda yürür
53 Üstündeki kıyafetleri buruşuk bırakır
Bölüm ham toplam skoru
F. ORAL DUYSAL İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
54 Ağızdaki yemeğin dokusundan ya da çatal-kaşık benzeri gereçler yüzünden kolaylıkla öğürür
55 Çocuk yiyeceklerinin parçası olan belirli tatlardan ya da yemek kokularından kaçınır
56 Sadece bazı belirli tatları yer
57 Kendini belirli yemek kıvamı ve ısısına göre sınırlar
58 Yemek seçicidir, özellikle yiyecek pürüzleri konusunda
59 Yenilmeyecek objeleri alışkanlık olarak koklar
60 Belli kokuları özellikle tercih eder
61 Belli tatları özellikle tercih eder
62 Belirli yemekleri çok fazla ister
63 Belirli bazı kokuları ya da tatları arayıp bulur
64 Yenilmeyecek objeleri çiğner ya da yalar
65 Objeleri ağzına alır (örneğin kalem, eller)
Bölüm ham toplam skoru
G. ENDURANSLA/TONUSLA İLGİLİ DUYSAL İŞLEM
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
66 Vücudunu kalıp gibi tutarak hareket eder
67 Kolaylıkla yorulur, özellikle ayakta dururken veya belli bir vücut pozisyonunu korurken
68 Sağlam durmak için eklemlerini kitler (örneğin dirsekler, dizler)
69 Zayıf kaslara sahip gibi görünür
70 Zayıf kavraması vardır
71 Ağır objeleri kaldıramaz (örneğin aynı yaştaki çocuklarla karşılaştırıldığında güçsüzdür)
72 Kendini desteklemek için bir yerlere dayanır (aktivite sırasında bile)
73 Dayanıklılığı azdır/kolayca yorulur
74 Uyuşuk gözükür (örneğin enerjisi yoktur, ağır hareket eder)
Bölüm ham toplam skoru
H. HAREKET VE VÜCUT POZİSYONU İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
75 Kaza yapmaya veya geçirmeye yatkın görünür
76 Kaldırım ya da basamak inip çıkma konusunda tereddütlüdür (örneğin temkinlidir, hareket etmeden önce durur)
77 Düşmekten ya da yüksekten korkar
78 Tırmanmaktan /atlamaktan kaçınır veya pürüzlü/engebeli zeminlerden kaçınır
79 Duvar ya da tırabzandan tutunur (örneğin yapışır)
80 Oyun sırasında aşırı risk alır (örneğin ağacın tepesine tırmanma, mobilyaların tepesinden atlama)
81 Oyun sırasında kendi güvenliğini tehlikeye atacak şekilde hareket veya tırmanma riski alır
82 Size bakmak için tüm vücuduyla döner
83 Kişisel güvenliğini kollamaksızın düşmek için sebep yaratır
84 Düşmekten hoşlanır gibi görünür
Bölüm ham toplam skoru
I. AKTİVİTE SEVİYESİNİ ETKİLEYEN HAREKET DÜZENLEMELERİ
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
85 Günün çoğunu sabit basit oyunlarla geçirir (örneğin sessiz şeyler yapar)
86 Sessizliği, basit/sakin oyunları tercih eder (örneğin televizyon seyretmek, kitap okumak, bilgisayar izlemek)
87 Yerinden kalkmadan oynayacağı oyunları ister
88 Yerinden kalkmayacağı aktiviteleri tercih eder
89 Hareketli aktivite sırasında aşırı heyecanlanır
90 Sürekli hareket halindedir
91 Sessiz oyun aktivitelerinden kaçınır
Bölüm ham toplam skoru
J. DUYGUSAL CEVAPLARINI ETKİLEYEN DUYSAL GİRDİLERİN DÜZENLENMESİ
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
92 Diğer çocuklara göre korunmaya daha azla gereksinimi vardır (Örneğin duygusal ve fiziksel olarak savunmasızdır)
93 Kişisel hijyen konusunda katı kuralları vardır
94 Başkalarına aşırı sevgi gösterir
95 Yüz ifadelerini ve vücut dilini algılayamaz (örneğin yorumlayamaz)
Bölüm ham toplam skoru
K. DUYGUSAL CEVAPLARI VE AKTİVİTE SEVİYESİNİ ETKİLEYEN GÖRSEL GİRDİLERİN DÜZENLENMESİ
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
96 Göz temasından kaçınır
97 Objelere ve insanlara gözünü dikip bakar
98 Oda içerisinde hareket eden herkesi izler
99 Kişiler odaya girdiğinde farkına varmaz
Bölüm ham toplam skoru
L. DUYGUSAL VE SOSYAL CEVAPLAR
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
100 Kendini sevmek konusunda zorlanır (Örneğin, kendine güveni düşük)
101 Olgunlaşmada zorlanır (Örneğin, bazı durumlarda olgunlaşmamış davranış gösterir)
102 Eleştirilere hassastır
103 Belirgin korkuları vardır (Örneğin, korkuları tahmin edilebilir)
104 Endişeli gözükür
105 Bir işte başarısız olduğunda aşırı duygusal tepkiler verir
106 Duygularını ifade etmeyi zayıflık olarak kabul eder
107 Dik başlıdır ve işbirliği yapmaz
108 Öfke nöbetleri yaşar
109 Hayal kırıklığına karşı zayıf toleransı vardır
110 Kolayca ağlar
111 Aşırı ciddidir
112 Arkadaş edinmede zorlanır (Örneğin grup oyununa katılamaz veya iletişim gösteremez)
113 Kabus görür
114 Günlük rutin işleri sekteye uğratan korkuları vardır
115 Mizah duygusu yoktur
116 Duygularını ifade edemez
Bölüm ham toplam skoru
M. DUYSAL İŞLEMİN DAVRANIŞSAL SONUÇLARI
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
117 İş yaparken kendi kendine konuşur
118 Yazısı okunamaz
119 Yazı yazarken ya da boyama yaparken çizgilerin dışına taşmamak için bir hayli zorlanır
120 Bir şeyler yaparken etkili olmayan yolları kullanır (örneğin, boşa zaman harcar, yavaş hareket eder, işleri gerektiğinden daha zor bir yolla yapar)
121 Plan ve beklentilerdeki değişikliklere uyum göstermede zorlanır
122 Alışılmışın dışındaki değişiklikleri tolere etmede zorlanır
Bölüm ham toplam skoru
N. TEPKİ VERME EŞİĞİNİ TANIMLAYAN MADDELER
No Soru Her zaman Sıklıkla Ara sıra Nadiren Hiçbir zaman
123 Oyununu engelleyecek şekilde bir aktiviteden diğerine geçer
124 Dikkatli bir şekilde objeleri koklar
125 Güçlü kokuları koklamaz gibi gözükür
Bölüm ham toplam skoru